TERMENI SI CONDITII ExpressColet
Serviciile oferite prin site-ul ExpressColet sunt intermediate de SC ROBERTGABEXPRESS SRL, persoană juridică de naționalitate română, având sediul social în Craiova, str. Elena Farago, nr.32, înregistrată la registrul Comerțului sub nr. J16/223/2020, având cod de înregistrare fiscala RO42214620, (în continuare ExpressColet).
Activitatea SC ROBERTGABEXPRESS SRL, ca operator al site-ului ExpressColet, se limitează la furnizarea de informații corecte și transmiterea comenzii către furnizorul de servicii de curierat DPD, în numele beneficiarului cu datele introduse de acesta la momentul inregistrarii pe site a formularului de comanda.
- ASIGURAREA SERVICIILOR ȘI RĂSPUNDEREA FURNIZĂRII ACESTORA
Serviciul de transport este asigurat de transportatorul / firma de curierat DPD.
ExpressColet nu intra in contact cu trimiterile intermediate si nu dispune de vehicule sau personal pentru a efectua transporturi de colete / plicuri.
Transportatorul efectueaza serviciul conform procedurilor sale, proceduri care se regasesc descrise amanuntit in termenii si conditiile companiei de curierat partenere si afisate in sectiunea Termeni si Conditii situata in subsolul site-ului Www.ExpressColet.Ro la subsectiunile aferente situate in partea de sus a paginii Termeni si Conditii.
ExpressColet informeaza beneficiarul, in limite rezonabile, prin informatiile afisate pe site, asupra conditiilor generale si specifice ale furnizorului de servicii si asupra conditiilor generale de transport ale pachetelor.
Beneficiarul are obligatia de a se informa direct, de pe site-ul transportatorului, pentru orice neclaritate sau informatie necesara si care nu este prezentata pe acest site.
Raspunderea asupra livrarii in bune conditii ale trimiterii ii revin exclusiv transportatorului.
Transportatorul poate deschide si inspecta expeditia pentru un motiv intemeiat care pericliteaza iminent buna desfasurare a operatiunii de transport, in orice moment.
De asemenea, transportatorul poate deschide colete neidentificate pentru a putea face identificarea acestora pe baza informatiilor cu privire la continut.
- OBLIGAȚIILE ȘI RĂSPUNDEREA BENEFICIARULUI
Beneficiarul garanteaza faptul ca toate detaliile expeditiei sunt complete, acesta fiind responsabil pentru declararea corecta a datelor de expeditie (expeditor, destinatar) si a continutului trimiterii.
Declararea gresita a acestor informatii poate duce la intarzierea / imposibilitatea livrarii, costuri suplimentare de livrare sau de returnare a coletului imposibil de livrat.
Continutul livrarii trebuie declarat corect, in caz contrar orice despagubire va fi refuzata de catre transportator.
Beneficiarul isi da acordul ca transportatorul sa masoare / cantareasca in locatiile sale toate expedierile preluate de la beneficiar.
Beneficiarul va avea grija sa impacheteze, sigileze si sa protejeze corespunzator bunurile ce urmeaza a fi livrate pentru a asigura securitatea ambalarii coletului / plicului / paletului si a continutului in vederea repetatelor manipulari care pot include si caderi ale coletului de la maxim 1 metru inaltime.
Beneficiarul este responsabil de ambalarea corecta a trimiterilor, astfel incat marfa sa nu sufere deteriorari sau sa piarda din continut pe durata transportului si in timpul manipualarii.
Neindeplinirea acestui fapt va determina exonerarea intermediarului si a transportatorului de raspunderea fata de beneficiar sau destinatar in privinta daunelor.
Beneficiarul consimte sa respecte termenii si conditiile coletarie / transportator, acestea fiind parte integranta a prezentului document, ambele documente fiind disponibile pe site.
In cazul marfurilor fragile, beneficiarul va acorda o atentie sporita ambalarii, astfel incat marfa sa suporte socurile din timpul transportului si manipularii.
Inscriptionarea pe ambalaj a unor mesaje de atentionare (tip fragil) nu obliga transportatorul la manipularea atenta a coletului si nici nu ii modifica responsabilitatea.
Daca coletul are ambalajul nedeteriorat , conform reglementarilor in vigoare transportatorul nu poate fi acuzat de deteriorarea continutului.
Beneficiarul certifica faptul ca expeditia nu se afla sub restrictiile prevazute in conditiile de transport generale si ale transportatorului utilizat sau alte restrictii mentionate in legi speciale.
Conform legislatiei in vigoare, serviciile de transport colete sunt limitate la 31.5kg pentru greutatea maxima a unui colet.
3.RECLAMATII
Orice reclamatie cu privire la efectuarea serviciului (indiferent daca se refera la partea asigurata de ExpressColet sau cea a transportatorului efectiv, asigurata de transportator) se va face catre ExpressColet.
În cazul în care reclamația va fi referitoare la procesarea inițială a comenzii, plăți sau orice alt serviciu efectuat în mod direct de către ExpressColet, aceasta va procesa reclamația direct și va răspunde în termen de 10 zile la aceasta. Dacă însă beneficiarul reclamă nerespectarea condițiilor de transport sau invocă daune cauzate pe parcursul efectuării serviciului, ExpressColet va transmite reclamația către furnizorul servicului de transport si, la primirea răspunsului de la acesta, va transfera beneficiarului răspunsul la reclamație și eventualele despăgubiri acordate de transportator conform condițiilor de efectuare a serviciului de transport ale acestuia și a reglementărilor legale în vigoare.
Beneficiarul poate depune reclamație înainte de primirea coletului de către destinatar dacă livrarea a întârziat mai mult de 5 zile lucrătoare față de termenul de livrare declarat al serviciului, dacă aceste întârzieri nu s-au datorat lipsei destinatarului de la adresă, imposibilității de a contacta destinatarul, adresa de livrare incompletă, vreme nefavorabilă, cauză de forță majoră sau orice cauză care e mai presus de posibilitățile transportatorului de a efectua livrarea.
În cazul în care destinatarul semnalează deteriorări ale coletului, desigilare, lipsa din conținut vizibile la momentul recepționarii coletului, este obligat să solicite curierului redactarea unui proces-verbal de constatare care va însoți orice reclamație ulterioară.
Pentru deteriorări sau lipsă din conținut, destinatarul va face poze coletului din care să reiasă obiectul reclamatței, fotografii care vor însoți reclamația.
În cazul de pierdere parțiala sau deteriorare a marfii livrată la destinatar ce nu putea fi descoperită la livarea marfii, beneficiarul va trimite reclamația în acest sens într-un termen de 24 de ore de la livrarea mărfurilor, iar pentru mărfurile perisabile (numai daca în mod excepțional sunt premise de unul dintre transportatori) nu mai târziu de 3 ore de la livrare.
Termenul legal de soluționare al reclamațiilor este cel stabilit de către transportator.
În cazul în care pierderea parțială sau deteriorarea mărfii livrate la destintatar este descoperită la livrarea coletului, destinatarul împreună cu curierul vor întocmi un proces-verbal de constatare a pierderii/deteriorării coletului.
Reclamația va fi însoțită de copia avizului de însoțire a coletului, dovada valorii bunurilor expediate la prețul inițial de achiziție, alte acte doveditoare privind evenimentul care face obiectul reclamației.
ExpressColet nu va putea soluționa reclamațiile în cazul în care acestea au fost trimise cu nerespectarea prevederilor de mai sus, dacă beneficiarul nu poate să se supună acestor condiții sau când plata serviciului de transport nu a fost efectuată sau a fost efectuată doar parțial.
- COLETE PIERDUTE
Beneficiarul va reclama către ExpressColet pierderea unui colet, dacă livrarea acestuia a întarziat minimum 5 zile față de termenul de livrare aferent serviciului selectat dar nu mai mult de 60 zile de la data ridicării coletului de către firma de curierat. Reclamația va fi însotiță de copia avizului de însoțire a coletului, dovada valorii bunurilor expediate la prețul inițial de achiziție, alte acte doveditoare relevante în situația respectivă. Reclamația va fi retrimisă de ExpressColet transportatorului pentru analiză. În cazul în care se confirmă pierderea coletului, transportatorul va achita beneficiarului prin intermediul ExpressColet drept despăgubire o sumă de bani care poate diferi în funcție de transportator, dar în general respectând regulile de la cap.8.
- DESPĂGUBIRI MAXIMALE
Conform legislației în vigoare și a practicii firmelor de curierat despăgubirile pentru pierderea totală sau parțială și pentru deteriorări ale conținutului nu vor depăși:
dacă expediția nu a fost asigurată la valoare: prețul minim între 5x costul transportului și valoarea dovedită a bunurilor din colet, dacă expediția a fost asigurată la valoare (serviciu opțional), suma asigurată cu condiția să nu fie discrepanță majoră între valoarea bunurilor transportate și suma asigurată.
* În toate cazurile, despăgubirile sunt MAXIMALE, iar transportatorul poate solicita documente care să dovedească valoarea reală a conținutului, având dreptul să despăgubească la valoarea pagubei, dacă aceasta este mai mica decat limitele de mai sus.
În cazul documentelor, curierii nu despăgubesc în general decât cu valaorea transportului (neprestat) întrucat la transport sunt interzise documete orginale și documente de valoare, cu excepția cazului în care coletul este asigurat sau se utilizează un serviciu oferit special de transportator (ex: retur document de plată).
- BUNURI RESTRICȚIONATE SAU INTERZISE LA TRANSPORT
Transportatorii nu acceptă ca ridicarea unui colet, dacă acesta conține următoarele: arme, bunuri contrafăcute, instrumente de negociere, bani, acțiuni, ștampile (timbre), bijuterii, pietre și metale prețioase, animale, alimente, produse perisabile, produse ADR, substanțe chimice sau radioactive sau orice bunuri clasificate ca prezentând un grad înalt de risc de legislația română, necesitand condțtii speciale de transport sau depozitare. Transportatorul își rezervă dreptul de a refuza preluarea coletelor care pun în pericol integritatea transportului (neambalate sau ambalate necorespunzător naturii bunurilor si modului de transport). Beneficiarul răspunde pentru conformitatea și identitatea declarată, între bunurile menționate în documentele de transport și cele predate fizic către transportator în vederea expediției.
Acumulatorii LiIon (sau echivalenți) si produsele care conțin astfel de baterii vor trebui ambalate corespunzator și specificat pe documentul de transport Conține acumulatori LiIon. Este la latitudinea transportatorului dacă acceptă aceste produse la transport și eventualele condiții suplimentare pe care le impune pentru preluarea expediției.
Pentru mai multe detalii cu privire la obiectele interzise si modalitatea de împachetare corectă, recomandăm consultarea paginii Condiții împachetare.